EVENT-BASED room
The right choice for all of your events.
‍Nestled in exceptional locations in the heart of Paris, the rooms at your disposal will be able to meet all of your event needs.
Whether on a 150 m² roof terrace, under a vast Eiffel-style glass roof or in a 200 m² paved courtyard, enjoy an ideal setting and make your event a memorable moment.
‍
Are you looking for a place to organize your event in Paris?
‍Contact us with any questions or reservation requests.

Invite up to 200 people into the heart of Paris
The Formeret spaces offer great flexibility and can accommodate up to 200 guests, as well as arrange all of the associated logistics. Our spaces are suitable for numerous events, including product launches, gala evenings or even film production.
Need a corporate event hall, Cocktail room, a fashion show or showroom or movie theater ? We have the exact space for your event needs.
Of modular rooms
‍that adapt to your meetings
Our rooms can be arranged in any way according to
the format you prefer.

U-shaped room

Islets

Schoolchildren

theatre

Three historic buildings at your disposal
Your events take place in one of our exceptional spaces in the center of Paris: three former private mansions with a unique history and a noteworthy charm. You have the option of renting all or part of each of our spaces. Spacious and elegant, they are the ideal solution for all of your event projects.
In the Bourse district, space Vinci is a fantastic option with multiple possibilities: with its 200m² inner courtyard and 110 air-conditioned rooms spread over 3000 m².
‍
Also located in the 2nd arrondissement, space Cléry invites you under its magnificent 200m² Eifel-type glass roof and 20 rooms spread over 1000 m².
A stone's throw from the Montmartre hill, space La Rochefoucauld offers you its beautiful 150 m² terrace with a view of the Sacré-Coeur as well as 40 rooms spread over 2000 m².

One dedicated team for your events
Formeret has a long experience in organizing events of all types and sizes. Whatever your specific needs, our know-how guarantees the success of your projects.
A team of professionals is at the heart of the success of your events. From the start to the end of your project, our teams take care of everything, to ensure your event runs smoothly.

Exceptional spaces for unforgettable events
The La Rochefoucauld space places you at the top of Paris, with its 5th floor, convertible panoramic terrace. With 150m² of rooms and 120m² of terrace, the possibilities are limitless.
If you are looking for originality and splendor, the Cléry space charms you with its Eiffel style glass roof, while the Vinci space brings a touch of intimacy and authenticity through its paved inner courtyard. A true haven of peace in the center of the capital.
Each space is as prestigious as it is vast and easily accessible. Our three spaces are transformed for each event.
Have a question ?
Our team is happy to assist you
contact@formeret.fr - 01 42 46 79 77
7/7 from 8 am to 7 pm:
Contact us
FAQ
Vous souhaitez avoir des informations sur la location de salles d’événementiel ? Quels sont les meilleurs prix pour la location de salle ? Les différents services et espaces disponibles (traiteur, réceptions, nombre de places assises, salons, salle de réception, grande salle…) ? Le type d’événement que vous pouvez organiser (séminaires, mariages, évènements professionnels ? Découvrez notre FAQ.
Il existe une vaste palette de salles d’événementiel pouvant accueillir toutes sortes d’événements : événements privés, séminaire d’entreprise, cocktails, événements privés et professionnels, réception de mariage, lancements de produit, dîners et bien d’autres !
Bon à savoir : la plupart des salles modernes ont des capacités d’accueil pour les personnes à mobilité réduite. Pensez à bien vérifier cet élément avant d’effectuer la réservation. En outre, certaines salles offrent des espaces extérieurs (jardins, terrasses, chapiteau…) : l’idéal pour l’organisation d’un brunch ou d’un concert lors d’un mariage, par exemple, le tout dans une ambiance champêtre !
Les prix varient selon la superficie des espaces (salles de réception, salles de séminaires, etc.), le nombre de prestataires, s’il y a plusieurs salles, ou bien une seule, la durée de la location d’espaces, les équipements inclus et la période de l’année durant laquelle vous avez choisi d’organiser un événement. Afin d’obtenir les meilleurs prix, n’hésitez pas à comparer différentes offres et à réserver en avance.
De multiples salles proposent des services traiteurs qui travaillent en collaboration avec des prestataires, afin de fournir des options de repas se déclinant sous plusieurs formats (repas assis ou debout, repas d’affaires, cocktails dînatoires…).
Pour avoir plus d’informations sur les différents services, vous pouvez également contacter directement les gestionnaires du lieu, via leur site web ou par téléphone. Il vous est recommandé de systématiquement visiter la salle avant de finaliser votre réservation, pour être sûrs qu’elle soit en adéquation avec vos besoins.
Il existe plusieurs possibilités pour l’agencement d’une salle de séminaire : cette dernière est souvent modulable et peut être configurée de différentes manières : amphithéâtre, salle de classe, en forme de U, en îlots… Vous pourrez l’agencer selon vos besoins et celui de votre événement !
Autre information importante : la capacité d’accueil d’une salle de séminaire varie d’un espace à un autre. Certaines salles peuvent accueillir 10 à 50 personnes assises, tandis que d’autres peuvent recevoir jusqu’à plusieurs centaines, assises ou debout.
Les équipements disponibles pour une location de salle évènementielle sont nombreux : systèmes de sonorisation, vidéoprojecteur, micros, accès wifi, mobiliers modulables, paper-boards… Le champ des possibles est vaste !